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학수번호 | 교과목명(국문) | 교과목명(영문) |
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G12825 | 마케팅세미나 | Marketing Seminar |
마케팅세미나 Marketing Seminar 최근의 마케팅 연구들의 주제와 방향에 관한 토론과 연구발표를 통해 새로운 이론과 기법을 습득한다. The seminar is designed to develop fundamental knowledge of and about marketing as a field of study, and consider major contemporary issues in marketing. |
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G12827 | 소비자행동이론 | Consumer Behavior Seminar |
소비자행동이론 Consumer Behavior Seminar 심리학, 사회학, 인류학에서의 연구성과를 바탕으로 소비자의 욕구와 행동을 분석하여 기업의 마케팅 활동수행과 관련이 있는 이론을 탐색하고, 소비자 행동이론에 적합한 마케팅 정책을 연구한다. Analysis of consumer behavior in terms of behavioral science theory. The topics include consumer information processing, decision making process, personal and cultural factors influencing consumer behavior and so on. |
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G12829 | 유통관리세미나 | Marketing Channels Seminar |
유통관리세미나 Marketing Channels Seminar 유통경로의 전반적 형성과정과 산업별 상품별 유통구조의 유형, 특징 및 개별 기업차원의 유통구조 실태와 문제점, 개선방안 등에 대하여 연구한다. Marketing channels are analyzed as systems of interrelated and interdependent organizations. Emphasis is on the means by which effective and efficient distribution networks can be constructed. Attention is given to examining the behavioral dimensions of channel relations, the roles of channel members, their use of power, the conflicts that arise among them, and their communication procedures. Government and other constraints on channel activities are also examined. |
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G12831 | 서비스마케팅세미나 | Services Marketing Seminar |
서비스마케팅세미나 Services Marketing Seminar 무형의 서비스는 유형의 제품과는 다른 특징들을 갖는다. 서비스를 상품으로 하는 서비스 마케팅의 특징과 다양한 종류의 서비스 상품에 대한 이해 및 전략 수립에 대해 공부한다. This course examines the marketing and managerial implications of the differences between goods and a wide variety of services. The course discusses many service marketing concepts, including the relationship between the service provider and customer, the real-time process experience of services, customer satisfaction and service quality. |
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G12834 | 계량마케팅 | Quantitative Marketing |
계량마케팅 Quantitative Marketing 마케팅 수단의 최적배합이나 판매량의 정확한 예측 및 소비자의 기호변동을 평가하는 데 응용되는 여러 계량마케팅이론에 대해 공부한다. This course explores the management science approaches to improve marketing decision making in such areas as strategic marketing, advertising, pricing, sales force management, sales promotions, new products, and direct marketing. |
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G12835 | 마케팅커뮤니케이션 | Marketing Communication |
마케팅커뮤니케이션 Marketing Communication 조직의 효과적인 마케팅 커뮤니케이션을 위한 광고의 활용방법에 대해 연구한다. 광고 이론 및 사례분석, 광고 목표 설정과 예산 편성, 매체 및 크리에이티브 전략, 광고 효과의 측정, 캠페인 관리 등의 내용이 포함된다. A course exploring the planning and execution of advertising. Among the topics discussed are setting advertising objectives and budget, media strategy, creative strategy, and measuring advertising effectiveness. |
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G12843 | 마케팅사례연구 | Case Studies in Marketing |
마케팅사례연구 Case Studies in Marketing 다양한 마케팅 사례들을 분석함으로써 문제해결 능력을 기르고, 이론적 지식을 현장문제에 적용시키며 새로운 사례들을 개발하는 능력을 기른다. A course comprised of various marketing cases. This course analyzes in detail the success and failure factors of marketing cases and provides unerstanding of real woeld marketing through case learning. |
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G12844 | 브랜드관리세미나 | Brand Management Seminar |
브랜드관리세미나 Brand Management Seminar 브랜드 개발 및 브랜드의 전략적 관리에 대해 다룬다. 브랜드 포지셔닝과 브랜드자산의 구축, 브랜드 자산의 측정, 브랜드 확장 및 지속적 브랜드 관리 등이 포함된다. This course covers various issues about brand management: brand value, building brand equity, brand positioning, brand development, and many other issues about brand management. |
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G12847 | 정성적 연구방법과 설문조사법 | Qualitative Research and Survey Methodology |
정성적 연구방법과 설문조사법 Qualitative Research and Survey Methodology 정량적 연구 방법을 통해 파악하기 힘든 행위의 정성적 측면을 심층연구하는 방법론들과 체계적인 설문지 작성법에 대해 학습한다. 사람의 심리와 행동을 깊이 있게 이해하고 심층 분석하는데 필요한 심층면접법, FGI, 관찰법, 투사적 기법 및 설문지 작성 등이 포함된다. A course on the various research methods in behavioral studies. Qualitative and quantitative research methods such as indepth interviews, FGI, and survey design are considered. |
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학수번호 | 교과목명(국문) | 교과목명(영문) |
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G12837 | 마케팅전략세미나 | Marketing Strategy Seminar |
마케팅전략세미나 Marketing Strategy Seminar 환경에 적응하거나 환경의 도전을 극복한다는 관점에서 보다 효과적인 마케팅전략을 탐구하며, 마케팅전략의 성공사례 및 실패사례를 분석하여 환경, 기업목표, 마케팅전략의 유기적 통합방안을 탐색한다. A course exmaining the work of the marketing executive in developing and integrating 4Ps programs, including planning, organizing, coordinating, and controlling marketing programs for concrete situations. |
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G12967 | 마케팅연구 | Marketing Management |
마케팅연구 Marketing Management 마케팅 정책의 수립으로부터 사후 성과평가에 이르기까지 마케팅에 관한 종합적 검토를 통하여 기업의 외적 환경에 적응해 나가기 위한 여러 가지 조정 수단을 마케팅의 관점에서 연구한다. A Course on marketing functions, activities, and problems of organizations. Attention focuses on the determination of the organization's products, prices, channels, and communication management. |
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G12971 | 비영리조직마케팅세미나 | Marketing in Nonprofit Organizations Seminar |
비영리조직마케팅세미나 Marketing in Nonprofit Organizations Seminar 비영리 조직의 특성을 파악하고, 현재 및 미래의 후원자들을 확보하며 나아가 비영리조직이 효과적인 마케팅을 수행할 수 있는 방법 및 전략에 대해 연구한다. A course on the marketing management of nonprofit organizations. The topics include the charasteristics, constraints and opportunities of nonprofit organizations, and developing marketing strategies for effective communication and goal achieving. |
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G12975 | 소비자행동세미나 | Seminar in Consumer Behavior |
소비자행동세미나 Seminar in Consumer Behavior 소비자행동의 동기와 의사결정과정을 이해하는 데에 필요한 이론과 개념을 소개한다. 최근의 연구동향을 분석하고 소비자행동모형과 사례를 심층적으로 다루며 기업의 소비자 정책수립에 대해서도 연구한다. This course provides an overview of current knowledge about consumer behavior. Basic behavioral science and specific techniques used in marketing practice are covered. |
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G12980 | 마케팅모형분석 | Analysis of Marketing Models |
마케팅모형분석 Analysis of Marketing Models 마케팅 전략수립에 계량적 기초자료와 예측을 가능하게 하는 여러 계량마케팅 모형을 학습하고 비교 분석한다. The development, implementation, and use of quantitative models are emphasized. Various models are compared and cases are used to illustrate how these models can be applied. |
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G12981 | 산업마케팅세미나 | Business Marketing Seminar |
산업마케팅세미나 Business Marketing Seminar 조직이 마케팅의 대상이 될 경우에 발생하는 구체적인 문제들을 분석한다. 조직 구매행동, 조직시장세분화, 지속적인 조직구매관리 및 효과적인 산업재마케팅 전략에 대해 학습한다. The course provides an understanding of business market processes: market sensing and value assessment; understanding firms as customers; crafting market strategy in business markets; managing market offerings and value-based pricing; business channel management; gaining customers; sustaining reseller partnerships; and sustaining customer relationships. |
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G12984 | 리서치방법론 | Research Method in Business |
리서치방법론 Research Method in Business 정량적 마케팅조사방법 중 심화된 분석방법에 대해 체계적이고 심도깊게 학습한다. An advanced course of various research methods and procedures in marketing. Advanced quantitative research methods and techniques in marketing research are included. |
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G12986 | 마케팅특수연구 | Special Topics in Marketing |
마케팅특수연구 Special Topics in Marketing 마케팅에 있어서 비정형화 된 특수한 연구문제들을 주로 다루는 수업이다. 특정 주제에 대해 심도깊이 공부하고 다양한 연구방법 및 이론들을 탐색한다. This course is designed to discuss various contemporary issues in marketing. Special topics are addressed and studied in detail. |
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G12988 | 가격관리세미나 | Pricing Management Seminar |
가격관리세미나 Pricing Management Seminar 가격 전략의 중요성과 가격전략을 효과적으로 수립하기 위한 여러 방법 및 이론들에 대해 공부한다. This course addresses strategic and tactical pricing issues regarding pricing, and establishes a foundation for pricing decisions by teaching key economic, analytical and behavioral concepts. Specific pricing techniques that are broadly applicable are also studied. |
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G12991 | 인터넷마케팅세미나 | Internet Marketing Seminar |
인터넷마케팅세미나 Internet Marketing Seminar 이 과목에서는 소비자들의 인터넷 구매 행동과 인터넷 비즈니스의 마케팅 활동 및 마케팅 전략의 기본 원리, 이론, 사례들을 중심으로 공부한다. 오프라인 마케팅과의 유사성 및 차이점도 다루어진다. This course introduces the characteristics of online consumer behavior and the theories and principles of marketing activities and strategies for Internet businesses. It also deals with similarities and differences between online and offline marketing. |
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G12844 | 브랜드관리세미나 | Brand Management Seminar |
브랜드관리세미나 Brand Management Seminar 브랜드 개발 및 브랜드의 전략적 관리에 대해 다룬다. 브랜드 포지셔닝과 브랜드자산의 구축, 브랜드 자산의 측정, 브랜드 확장 및 지속적 브랜드 관리 등이 포함된다. This course covers various issues about brand management: brand value, building brand equity, brand positioning, brand development, and many other issues about brand management. |